کد مطلب: ۱۱۶۶۷۱۶
|
|
۰۷ آبان ۱۴۰۵ - ۱۶:۳۲

یک متخصص ریه علائم آسیب ریه ناشی از سیگار الکترونیکی را فهرست کرده است

یک متخصص ریه علائم آسیب ریه ناشی از سیگار الکترونیکی را فهرست کرده است
دکتر سوروچینسکایا: سرفه‌های حمله‌ای ممکن است نشان دهنده سندرم PLAVES باشد

به گزارش مجله خبری نگار، ایرینا سوروچینسکایا، متخصص ریه و قلب، به Lenta گفت: سرفه ناگهانی همراه با خون، تنگی نفس و تب ممکن است نشان دهنده آسیب ریه در اثر ویپینگ باشد. سندرم PLAVES می‌تواند با استفاده طولانی مدت از سیگار‌های الکترونیکی و حتی با موارد نادر ویپینگ ایجاد شود.

علائم می‌توانند هم با مصرف طولانی مدت و هم به صورت انفرادی، به ویژه در نوجوانان، ظاهر شوند. سوروچینسکایا خاطرنشان کرد که حتی مصرف گاه به گاه سیگار الکترونیکی می‌تواند منجر به آسیب شدید ریه شود، که در ۳۰ ٪ موارد نیاز به تهویه مکانیکی دارد و تغییرات برگشت ناپذیری در بافت ریه ایجاد می‌کند.

در صورت بروز علائم فوق، پزشک فوراً به پزشک مراجعه کرد. این متخصص افزود که تشخیص سندرم PLAVES برای بیمارانی که بیماری شدید غیرعفونی ریه دارند و سه ماه قبل از ابتلا به این بیماری از سیگار‌های الکترونیکی استفاده کرده‌اند، داده می‌شود.

پیش از این، آندری پرودئوس، ایمونولوژیست کودکان، اظهار داشت که شیوع بیماری‌های ریوی در بین نوجوانان و جوانان در روسیه رو به افزایش است. او این موضوع را به توسعه بیماری ریوی مرتبط با سیگار الکترونیکی مرتبط دانست که اغلب در بخش مراقبت‌های ویژه تشخیص داده می‌شود.

ارسال نظرات
captcha
قوانین ارسال نظر